مقدمه
پیچیده تر شدن روزافزون سازمانها و افزایش میزان کارهای غیرقانونی و غیرمسئولانه در محیط های کاری توجه صاحب نظران و مدیران را به بحث اخلاق در سازمان معطوف ساخته است. اخلاق ملاک و معیار سنجش درستی یا نادرستی رفتار شخص نسبت به خود، دیگران و جامعه تعریف می شود و از جمله مباحثی است که در یکی دو دهه اخیر مورد تووجه دانشمندان و علمای مدیریت در جهان قرار گرفته و مقالات و کتابهای زیادی در این به رشته تحریر در آمده است.
مدیران آموزشی از جهات مختلف با مسئله اخلاق در سازمان های آموزشی سروکار دارند و آن را یکی از بنیادی ترین مفاهیم در این زمینه می دانند. تمامی وظایف و رفتارهای مدیران آموزشی از جمله برنامه ریزی، تصمیم گیری، نظارت و کنترل، سازماندهی، و استفاده از شیوه های تشویق و تنبیه در آموزش بر تمامی جوانب ساختار نظام آموزشی به خصوص بر افکار و رفتار آتی و کنونی دانش آموزان تأثیرات مثبت و منفی می گذارد